Wygląda dobrze
To pole jest wymagane
                                                             WYCIECZKA SZLAKIEM PIASTOWSKIM
                              BISKUPIN-GNIEZNO-OSTRÓW LEDNICKI-POZNAŃ.

1 czerwca 2016 r. klasa Va i VIc  z panią S. Kaszowska i p.Justyną Dziubak-Sobiechowską  wyruszyły na wycieczkę Szlakiem Piastowskim- Biskupin-Gniezno-Ostrów Lednicki-Poznań.  Już w pierwszy dzień zwiedziliśmy piękny pałac w Rogalinie i mieliśmy okazję zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia przy słynnych dębach: Lechu, Czechu i Rusie.

(szerokość: 700 / wysokość: 490)

źródło: www.bernardynka.pl

Następnie wyruszyliśmy do Kórnika gdzie spacerowaliśmy w Arboretum  oglądając imponujące drzewa i krzewy liczące 130-180lat. Arboretum znane jest ze słynnych „Gruszek na wierzbie" oraz cypryśnika błotnego-drzewa  którego korzenie rosną nad ziemią.

(szerokość: 375 / wysokość: 225) (szerokość: 375 / wysokość: 252)

Kolejny dzień rozpoczął się od  zwiedzania  OSIEDLA OBRONNEGO LUDNOŚCI KULTURY ŁUŻYCKIEJ  zwanego  polskimi Pompejami . Następnie przeszliśmy do wioski wczesnośredniowiecznej gdzie mogliśmy spotkać rzemieślników odtwarzających życie dawnych mieszkańców, którzy wykonywali bębny, instrumenty oraz ozdoby.  Kolejną ciekawostką było Muzeum Archeologiczne w Biskupinie, gdzie oglądaliśmy prawdziwe naczynia, ubrania, sieci rybackie itp.

Następnym  punktem zwiedzania była Zurolandia w Rogowie, gdzie oglądaliśmy na pięknym terenie okazy dinozaurów a pan przewodnik w bardzo ciekawy sposób opowiadał nam nie tylko najważniejsze informacje z życia dinozaurów ale również ciekawostki. Potem udaliśmy się na obiad i mieliśmy czas na odpoczynek na placu zabaw.

BISKUPIN

(szerokość: 375 / wysokość: 281) (szerokość: 375 / wysokość: 250)

źródło:  www.dzieckowpodrozy.pl                           źródło:  amazing-travel.blog.onet.pl

ZUROLANDIA W ROGOWIE

(szerokość: 375 / wysokość: 281) (szerokość: 375 / wysokość: 249)

Wieczorem zorganizowaliśmy ognisko. Były tace, śpiewy i kalambury w które zagrali nie tylko uczniowie ale również pan kierowca, pani pilot, nauczyciele i rodzice.

Ostatni dzień naszej wycieczki był najbardziej intensywny. Na początku pojechaliśmy do Gniezna by zwiedzić Katedrę Gnieźnieńską oraz słynne drzwi gnieźnieńskie. Potem przejechaliśmy autokarem do Ostrowa Lednickiego i przejechaliśmy promem na najważniejszą wyspę w historii Polski . Wycieczkę zakończyliśmy w Poznaniu, gdzie pan przewodnik oprowadził nas po centrum Poznania, zobaczyliśmy znane poznańskie koziołki oraz poznaliśmy historię Poznania.

(szerokość: 375 / wysokość: 666) (szerokość: 375 / wysokość: 666)

(szerokość: 730 / wysokość: 410)

(szerokość: 375 / wysokość: 210) (szerokość: 375 / wysokość: 210)
   Więcej zdjęć w galerii     E.R
serwis jest częścią portalu miejskiego www.chojnow.eu przygotowanego przez MEDIART (w CMS) © przy współudziale Urzędu Miejskiego w Chojnowie