Wygląda dobrze
To pole jest wymagane

Uczniowie klas 7 b i 7 c na wycieczce w Pradze

(szerokość: 375 / wysokość: 281) 18 i 19 kwietnia odwiedziliśmy stolicę naszych sąsiadów – Pragę. W stolicy Czech zwiedziliśmy między innymi: „Złotą Uliczkę" z maleńkimi domkami, Zamek na Hradczanach z Królewskimi Ogrodami, „Tańczący dom" i zatłoczony turystami z całego Świata przepiękny Most Karola. Duże zainteresowanie wzbudził w nas „Most zakochanych", obwieszony małymi kłódkami, które mają symbolizować trwałość miłości. Większość z nas chciała zatrzymać się na tym moście dłużej, aby poczytać napisy umieszczone na kłódkach.

Słoneczna pogoda sprzyjała zwiedzaniu, spacerom i robieniu zdjęć. Do domu wróciliśmy pełni wrażeń i przekonani, że nie była to nasza ostatnia wizyta w tym pięknym mieście.

Julia Jabłońska z klasy 7 c

(szerokość: 375 / wysokość: 281) (szerokość: 375 / wysokość: 281)

(szerokość: 750 / wysokość: 562)

WIĘCEJ ZDJĘĆ W  GALERII       E.R

Z wizytą w Dreźnie

(szerokość: 375 / wysokość: 281)Uczniowie naszej szkoły z klas 7B i 7C z wychowawczyniami panią Małgorzatą Cieślą, Violettą Gachowską oraz germanistą p. Jarosławem Chęsiem w dniu 08.12.2017 udali się autokarem na szkolną wycieczkę do niemieckiego miasta Drezno. Nad naszym bezpieczeństwem także  czuwała mama Ali- p. Agnieszka Druzga oraz mama Filipa- p. Kasia Pawłowska.

Po przyjeździe do Niemiec zwiedzanie rozpoczęliśmy od zamku Stolpen, który położony jest między miejscowościami Drezno i Bautzen. Twierdza została usytuowana na wysokości 365 metrów n.p.m.  Podziwialiśmy pięknie zachowane ruiny zamku oraz zostaliśmy zapoznani z historią  hrabiny Cosel. Pan przewodnik oprowadził nas po pomieszczeniach zamku, gdzie w jednym z nich mogliśmy obejrzeć projekcję filmu, który zobrazował nam zmieniający się na przestrzeni lat kształt zamku.  Budowla przetrwała od XII wieku a poprzez wojny została dotkliwie zniszczona i opuszczona. Od 1874 r. zamek jest otwarty dla zwiedzających. Obecnie jest częściowo odrestaurowany, gdzie można zwiedzić muzeum z salą tortur oraz grób hrabiny Anny Konstancji Cosel.  Następnie udaliśmy się w dalszą podróż do Drezna, gdzie rozpoczęliśmy zwiedzanie miasta od Pałacu Zwinger, najznakomitszej budowli późnego baroku w Niemczech. Zabudowa urzekła nas swoim  pięknem i luksusem architektonicznym. Kolejnym punktem zwiedzania był Orszak książęcy malowidło naścienne którego autorem był drezdeński malarz Wilhelm Walther, poprzez które upamiętnił 800- letnią historię władców. Zwiedziliśmy Katedrę św. Trójcy gdzie szczególnie zwróciłam uwagę na przepiękne organy  usytuowane w części chórowej. Następnie poszliśmy do Muzeum Higieny. Mogliśmy zobaczyć historyczne eksponaty połączone z nowoczesnymi technologiami.

Ostatnim punktem naszej wycieczki był najstarszy bożonarodzeniowy jarmark, który jest jedną z największych atrakcji w Dreźnie podczas adwentu. Jarmark zachwycił nas wspaniałą i największą na świecie świąteczną piramidą oraz mnóstwem świateł, kolorów i dźwięków.

Niepostrzeżenie wycieczka dobiegła końca i w komplecie udaliśmy się w drogę powrotną. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do Chojnowa.

Z niecierpliwością oczekujemy następnej. A planujemy na wiosnę odwiedzić południowych sąsiadów…

Adriana Urbańska   klasa VII b

(szerokość: 375 / wysokość: 281) (szerokość: 375 / wysokość: 281)

(szerokość: 750 / wysokość: 562)

Więcej zdjęć w galerii     E.R

serwis jest częścią portalu miejskiego www.chojnow.eu przygotowanego przez MEDIART (w CMS) © przy współudziale Urzędu Miejskiego w Chojnowie