Wygląda dobrze
To pole jest wymagane

(szerokość: 750 / wysokość: 999)    (szerokość: 750 / wysokość: 562)   (szerokość: 750 / wysokość: 999)

więcej zdjęć w galerii

Dość nietypowo rozpoczęli rok szkolny uczniowie klas VI a, VI b oraz VI d  wraz ze swoimi wychowawczyniami: p. Anetą Czapską, p. Beatą Wawrzeńczyk oraz p. Iwoną Nowicką. Zanim na dobre zasiedli w szkolnych ławkach, pojechali na planowaną od dawna już wycieczkę…

6 września niemal o świcie wyruszyliśmy autobusem w drogę do Krakowa, który był pierwszym przystankiem na naszej trasie. W tej dawnej stolicy Polski przywitała nas piękna pogoda oraz przewodnik, który oprowadził nas po najciekawszych i najbardziej atrakcyjnych miejscach. Nasz spacer zaczęliśmy oczywiście od Wawelu, następnie przeszliśmy pod Sukiennice, wąskimi uliczkami dotarliśmy do Bramy Floriańskiej i pod Barbakan, a potem wróciliśmy do Kościoła Mariackiego, gdzie podziwialiśmy ołtarz Wita Stwosza i wysłuchaliśmy hejnału granego na cztery strony świata. Gościliśmy też na dziedzińcu najstarszej polskiej uczelni – Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Pełni wrażeń wyruszyliśmy do Zawoi na nocleg, ale to nie był jeszcze koniec atrakcji pierwszego dnia. Wieczorem mogliśmy wysłuchać opowieści gawędziarzy – górali, którzy włączyli niektórych spośród nas w inscenizacje ilustrujące ich ciekawe „bajanie".

Drugiego dnia poznawaliśmy zakątki goszczącej nas Zawoi – odwiedziliśmy muzeum Babiogórskiego Parku Narodowego, gdzie podziwialiśmy okoliczną faunę i florę. W skansenie mogliśmy dowiedzieć się, jak niegdyś żyli ludzie zamieszkujący te tereny. Nie zabrakło też akcentów ekologicznych – poznaliśmy tajniki uzyskiwania energii wietrznej. Po powrocie do ośrodka uczniowie mogli rozwinąć swoje talenty – plastyczne (podczas warsztatów malowania na szkle), muzyczne (podczas konkursu karaoke) oraz taneczne (podczas dyskotekiJ).

Kolejnego dnia czekało na nas Zakopane. Wycieczkę zaczęliśmy od spaceru w Dolinie Kościeliskiej. Przeszliśmy też przez Jaskinię Mroźną. Następnie odwiedziliśmy Sanktuarium na Krzeptówkach, skocznię narciarską Wielka Krokiew, wjechaliśmy kolejką na Gubałówkę, skąd mogliśmy podziwiać widok m. in. na Giewont i inne tatrzańskie szczyty. Spacerowaliśmy też najsłynniejszą zakopiańską ulicą – Krupówkami. Na zakończenie dnia już w ośrodku w Zawoi uczniowie wzięli udział w warsztatach poświęconych wykonaniu ekozabawki, czego efekty można zobaczyć na zorganizowanej w szkole wystawie.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się jeszcze w Inwałdzie, gdzie znajduje się Park Miniatur. Dzięki temu mogliśmy znaleźć się niemal jednocześnie pod wieżą Eiffla w Paryżu, na placu św. Piotra w Rzymie, placu św. Marka w Wenecji, przy Big Benie w Londynie, pod Statuą Wolności w Nowym Jorku czy też przy Białym Domu w Waszyngtonie.

9 września zmęczeni, ale bogatsi w wiele ciekawych wspomnień wróciliśmy do Chojnowa.

Aneta Czapska, wych. kl. VIa oraz opiekun wycieczki

serwis jest częścią portalu miejskiego www.chojnow.eu przygotowanego przez MEDIART (w CMS) © przy współudziale Urzędu Miejskiego w Chojnowie