Wygląda dobrze
To pole jest wymagane
                Klasa 8b na zielonej szkole w Bukowcu  06.05- 10.05.2019

(szerokość: 375 / wysokość: 281)Naszą wycieczkę zaczęliśmy  od przyjazdu do Bukowca i zostawieniu walizek w schronisku „Margo". Następnie pojechaliśmy autobusem do Kowar, gdzie zwiedziliśmy kopalnię uranu. Dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy , które działy się tutaj podczas II wojny światowej jak i po jej zakończeniu. A efekty specjalne w tej sztolni robiły na nas momentami piorunujące wrażenie. Kolejnym punktem tego dnia był ratusz miejski w Kowarach. W Sali Rajców, która bardzo różni się od chojnowskiej,  pan Bernard opowiedział nam ciekawą historię Kowar. Następnie spacerkiem przez rynek udaliśmy się do Bukowca. Po kolacji była okazja na dyskotece do integracji z klasami sportowymi  z Tarnowskich Gór.

Następnego dnia po śniadaniu z przewodnikiem p. Piotrem zwiedziliśmy przepiękny park w Bukowcu. Poznaliśmy nie tylko miłosną historię Fryderyki i Fryderyka ale także opactwo i ruiny zamku  z wieżą widokową, z której krajobraz trudno opisać słowami. Uzupełniliśmy naszą wiedzą przyrodniczą. Przewodnik  zapoznawał nas ze zwierzętami i roślinnością tego obszaru. Znany polski piosenkarz Michał Szpak także zachwycił się tymi terenami i wykorzystał miejsce do nakręcenia teledysku:

Fabiola i Natalia

Uczniowie podczas 5-dniowego pobytu uczestniczyli w zajęciach informatycznych oraz teatralnych. Jednak głównym celem zielonej szkoły były piesze wycieczki. Podczas jednej z nich ósmoklasiści przeszli ponad 18 km zdobywając Sokolik. Na koniec zielonej szkoły uczniowie  pożegnali się z Duchem Gór w Karpaczu.

Więcej zdjęć  w galerii      E.R

serwis jest częścią portalu miejskiego www.chojnow.eu przygotowanego przez MEDIART (w CMS) © przy współudziale Urzędu Miejskiego w Chojnowie