Wygląda dobrze
To pole jest wymagane

Klasy 7 i 8 zwiedzają stolicę

Wykorzystując ostatnie jesienne ciepłe dni, klasy 7 a, 7 d, 8 a oraz 8 c wraz z wychowawcami p. V. Gachowską, p. A. Czapską, p. J. Chęsiem i p. B. Wawrzeńczyk wybrały się na trzydniową wycieczkę do Warszawy. Od środy 18 października do piątku 20 października uczniowie poznawali stolicę Polski i jej zabytki oraz atrakcje.

Pierwszego dnia po przyjeździe odbyliśmy spacer po Starym Mieście, podziwialiśmy Zamek Królewski i Kolumnę Zygmunta, a także Pomnik Małego Powstańca. Następnie przeszliśmy Krakowskim Przedmieściem pod Pałac Prezydencki, przystając po drodze przy pomnikach autorów naszych lektur – Adama Mickiewicza i Bolesława Prusa. Popołudniową wędrówkę zakończyliśmy przy Grobie Nieznanego Żołnierza.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od wizyty na Starych Powązkach, gdzie znajdują się groby znanych i zasłużonych Polaków. Odwiedziliśmy w tym dniu także Muzeum Powstania Warszawskiego, a stamtąd udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki, gdzie windą wjechaliśmy na taras widokowy i podziwialiśmy widoki na całą Warszawę. Kolejnym punktem programu były Łazienki Królewskie, gdzie przysiedliśmy przed pomnikiem sławnego kompozytora Fryderyka Chopina, a potem skierowaliśmy kroki w kierunku Pałacu na Wodzie. Pełen atrakcji dzień zakończyła wizyta na PGE Narodowym – zwiedzaliśmy stadion z przewodnikiem, który zabrał nas na trybuny, do szatni zawodników, do sali konferencyjnej oraz na punkt widokowy, a także opowiedział wiele ciekawych historii związanych z powstaniem i działalnością stadionu.

Ostatniego dnia odwiedziliśmy Powązki Wojskowe, aby odszukać tam m.in. groby bohaterów naszej lektury „Kamienie na szaniec” oraz jej autora Aleksandra Kamińskiego. Nasz pobyt w Warszawie zakończyła wizyta w Centrum Nauki Kopernik, gdzie spędziliśmy czas praktycznie zgłębiając tajniki fizyki, chemii, biologii i innych dziedzin wiedzy.

Wycieczkę zaliczyć można do bardzo udanych, a Warszawa zrobiła na nas ogromne wrażenie.

Uczniowie podczas wycieczki do Warszawy

serwis jest częścią portalu miejskiego www.chojnow.eu przygotowanego przez MEDIART (w CMS) © przy współudziale Urzędu Miejskiego w Chojnowie